Beschrijving

5-7 December 2025: International Antiquarian Book Fair in Mechelen, booth 11. 23-25 January 2026: Stuttgart Antiquarian Book Fair. Subscribe to our newsletters here . View our latest catalogue here (pdf, 6MB).
Hendrik Conscienceplein 16-18
2000 Antwerp, Belgium
e: info (at) demian (dot) be
t.: +32 (0)3 233 32 48
Open Thursdays through Saturdays from 10:30 until 18:30h
& the first Sunday of each month.
€22,00
In stock


Catalogus met een inleiding van Willem Elias (‘De geboekstaafde claustrofobieën van Marcel van Maele’).
1994 Asse, Galerij De Ziener, oplage 200 genummerde en gemonogrammeerde exemplaren. Met een witgeschilderd omslag, gemonogrammeerd op de voorzijde en genummerd op de achterzijde. 22p. 42:30 cm. dubbele cahiersteek.
Een catalogus-object van formaat.

1965 Antwerpen, eigen beheer. 30:21 cm. Geniet met origineel plastic omslag.

Deel 1. 1985 Amsterdam, De Harmonie, eerste druk, 63p. 17:12,5 cm. Ingenaaid (met flappen).

1980 Groningen, Groninger Museum, First edition, 500 copies, 30:21,5 cm. Original binding.

[:nl]
Texte de Christian Dotremont. 1956 Bruxelles, Taptoe, 8p. 18,5:13,5 cm.
[:en]Texte de Christian Dotremont. 1956 Bruxelles, Taptoe, 8p. 18,5:13,5 cm.[:]

1944 In agris occupatis, nummer twee in de Volière-reeks, gedrukt en verlucht door H.N. Werkman, eerste druk, oplage 110 genummerde exemplaren, 12p. 25:17,5 cm. Geniet.
Afgezien van de licht roestige nietjes een uitermate fris en gaaf exemplaar.

Gedicht van Remco Campert grafisch verbeeld door Wim Crouwel. 1967 Amsterdam, Drukkerij Den Ouden, nieuwjaarsgeschenk, niet in de handel. In verschillende kleuren gedrukt en gebonden als blokboek. 26p. 15:20,5 cm. Omslag met lichte gebruikssporen.
Door Campert gesigneerd in potlood op de binnenflap van het omslag.
![[:nl]Christian Dotremont. Logogrammes (invitation)[:]](https://www.demian.be/wp-content/uploads/2021/02/Logogrammes-240x240.jpg)
1975 Bruxelles, Jacques Damase Gallery. Invitation (9:17,5 cm.) avec logogramme:
‘Vois aussi ce que tu ne lis pas. Et que j’écris d’ailleurs pour voir’