Remco Campert. Sunburst Wheels.
€35,00
Vakantiekaartje uit Sarasota Florida aan uitgeverij de Bezige Bij, 8,5:13,5 cm.
“23 juli 1970/ Heel veel liefs voor de/ meisjes en aardigs voor/ de jongens van de B.B./ Remco”.
In stock
Gerelateerd
![[:nl]Ex libris Brouwers.[:]](https://www.demian.be/wp-content/uploads/2021/02/exlibris-240x240.jpg)
Ex libris Brouwers.
Ex libris van de ouders van Jeroen Brouwers, ontworpen door de oudste zoon Leo. 9:7 cm. Geplakt op papier van iets groter formaat.

Remco Campert. Meisjes van plezier. Met litho’s van Ysbrant.
2011 Antwerpen Demian Eerste druk, oplage negentig genummerde en gesigneerde exemplaren, waarvan er zeventig voor de handel zijn bestemd. De eerste dertig exemplaren bevatten een extra litho van Remco Campert (niet meer beschikbaar).
Gedrukt op Magnani Revere Polar White 250gr.Vormgeving en druk zijn verzorgd door Jelle Jespers. De litho’s zijn gedrukt door Atelier Rudolf Broulim. 16p. 25,5:25,5 cm. Band in Arbelave Library Buckram White.

James Lee Byars. Perfect is my death word
Bücher – Editionen – Ephemera. Catalogue by Guy Schraenen. 1995 Bremen, Neues Museum Weserburg, Band 13 Sammlung der Künstlerbücher.
Three envelopes in cardboard folder, one with text booklet (including ‘Attempt at a catalogue raisonné of books, catalogue books, multiples, editions, ephemera, films and contributions in publications’), one with golden cd, and one with replica’s of ephemeral work by James Lee Byars.
A highlight in the series Schraenen made for the Weserburg museum.

(Jeroen Brouwers) Benno Barnard e.a. Rust roest. Hulde- en handdruk voor Jeroen Brouwers.
1994 Zutphen De Lange Afstand oplage 40 exemplaren. 26,5:16 cm. Ingenaaid.
Gelegenheidsuitgave naar aanleiding van het dertigjarig schrijverschap van Jeroen Brouwers, met bijdragen van: Benno Barnard, Walter van den Broeck, Tom van Deel, Cherry Duyns, Hans Roest, Peter Yvon de Vries en Julien Weverbergh.

Leonard Nolens. De muzeale minnaar.
Brugge 1973, Uitgeverij Sonneville, eerste druk. 38p. 20:13 cm. Garenloos.
‘De muzeale minnaar’ verscheen na deze uitgave nooit meer in druk.
De dichter verkiest om dit vroege werk samen met de gedichten uit zijn eerste bundel ‘Orpheushanden’ (1969) niet op te nemen in edities van zijn gedichten.
Het verschijnen en bestaan van de bundel ‘Orpheushanden’ was blijkbaar zo onopgemerkt gebleven dat Nolens in 1974 voor ‘De muzeale minnaar’ werd bekroond met de prijs voor het literaire debuut (…)
In de verantwoording van de verzamelbundel ‘Hart tegen hart’ (1991 Querido) beschrijft Nolens zijn eerste twee bundels als ‘een kluwen dat in latere bundels wordt afgewikkeld’ en een begin ‘waarin men woorden heeft en nog geen taal’.