Marcel Louis Baugniet. Evolution? Révolution?
1930 Bruxelles, l’Intérieur Moderne, gedrukt in rood en zwart, 24p. 27:21,5 cm. geniet.
Fraai modernistisch vormgegeven brochure ter presentatie van l’Intérieur Moderne, dat Baugniet samen met de Nederlandse architect Ewaud van Tonderen in 1927 stichtte.
Compleet met bijlage ‘Traductions’.
Gerelateerd

Gerrit Achterberg / H.N. Werkman. Meisje.
1944 In agris occupatis, nummer twee in de Volière-reeks, gedrukt en verlucht door H.N. Werkman, eerste druk, oplage 110 genummerde exemplaren, 12p. 25:17,5 cm. Geniet.
Afgezien van de licht roestige nietjes een uitermate fris en gaaf exemplaar.

Marcel van Maele. m.v.m.
Catalogus met een inleiding van Willem Elias (‘De geboekstaafde claustrofobieën van Marcel van Maele’).
1994 Asse, Galerij De Ziener, oplage 200 genummerde en gemonogrammeerde exemplaren. Met een witgeschilderd omslag, gemonogrammeerd op de voorzijde en genummerd op de achterzijde. 22p. 42:30 cm. dubbele cahiersteek.
Een catalogus-object van formaat.

Gust Gils (als Konservator van het Muzeum voor Kleine Kurioziteiten). Rapporten uit het Muzeum voor Kleine Kurioziteiten. Rapport 1.
1955 Antwerpen, eigen beheer, 4p. 22:14 cm. Vouwblad.
Afzonderlijke druk van het manifest van het Muzeum voor Kleine Kurioziteiten, ook verschenen in Gard Sivik nummer 4 (december 1955).

Jan Peeters / Floris Jespers. Kinderlust.
1923 Antwerpen, Reclam, 24p. en 12 pagina’s volblad illustraties en een omslag van Floris Jespers, 23:30,5 cm. Lijmsporen aan de onderzijde van de rug, maar afgezien daarvan een bijzonder fris exemplaar. Voor een kinderboek, ongewoon in deze mooie staat!

Freddy de Vree. Hubert Decleer.
1963 Sint-Niklaas, Paradox-Press, eerste druk, oplage 80 genummerde exemplaren, 22:17 cm. Met omslag van Ribkarton. Met twee drukken op Japans papier en twee reproducties van écritures. Franse tekst. Omslag licht beschadigd.
Over het werk van Hubert Decleer. 1963 Sint-Niklaas, Paradox-Press, eerste druk, oplage 80 genummerde exemplaren, 22:17 cm. Met omslag van Ribkarton. Met twee drukken op Japans papier en twee reproducties van écritures. Franse tekst. Omslag licht beschadigd.
![[:nl]Christian Dotremont. Logogrammes (invitation)[:]](https://www.demian.be/wp-content/uploads/2021/02/Logogrammes-240x240.jpg)
Christian Dotremont. Logogrammes (invitation)
1975 Bruxelles, Jacques Damase Gallery. Invitation (9:17,5 cm.) avec logogramme:
‘Vois aussi ce que tu ne lis pas. Et que j’écris d’ailleurs pour voir’

Robert Filliou. Erforschung des Ursprungs (Recherche sur I’Origine).
1974 Düsseldorf, Städtischen Kunsthalle, multiple, Auflage 400 exemplare. Bedruckte papierbahn in einer Rolle (30:950 cm.).
Mit Beiheft. 27p. 15: 10,5 cm. Wasserschaden. Nicht signiert von Filliou, stattdessen mit Widmung (Wasserfleckig aber lesbar) von Daniel Spoerri:
“Robert est mon/ grandfrère,/ mais moi je suis sa/ mêre,/ vous trouvez pas/ que ca complique/ les choses
assez?/ Salute Freddy/ Daniel Spoerri/ 18 okt 74”

