Camiel van Breedam. Livresse.
€22,00
In stock
Gerelateerd
Joost Swarte. Niet zo, maar zo!
Deel 1. 1985 Amsterdam, De Harmonie, eerste druk, 63p. 17:12,5 cm. Ingenaaid (met flappen).
Jan Peeters / Floris Jespers. Kinderlust.
1923 Antwerpen, Reclam, 24p. en 12 pagina’s volblad illustraties en een omslag van Floris Jespers, 23:30,5 cm. Lijmsporen aan de onderzijde van de rug, maar afgezien daarvan een bijzonder fris exemplaar. Voor een kinderboek, ongewoon in deze mooie staat!
Robert Filliou. Erforschung des Ursprungs (Recherche sur I’Origine).
1974 Düsseldorf, Städtischen Kunsthalle, multiple, Auflage 400 exemplare. Bedruckte papierbahn in einer Rolle (30:950 cm.).
Mit Beiheft. 27p. 15: 10,5 cm. Wasserschaden. Nicht signiert von Filliou, stattdessen mit Widmung (Wasserfleckig aber lesbar) von Daniel Spoerri:
“Robert est mon/ grandfrère,/ mais moi je suis sa/ mêre,/ vous trouvez pas/ que ca complique/ les choses
assez?/ Salute Freddy/ Daniel Spoerri/ 18 okt 74”
Tinguely / Pontus Hultén. “Méta”.
1973 Paris, Pierre Horay, 363p. 31:22 cm.
Catalogue in suitcase cover, with carrying handle and suitcase lock. French edition including an original machine drawing from ‘Meta-Matic No. 6’ in green, pink, yellow, and blue, signed in pencil by Tinguely, and a 33 1/3 rpm record with “Méta” sounds.
The ultimate suitcase edition!
Jeroen Olyslaegers / Alexandra Crouwers. Gij, Wildeman.
Bibliofiele voorpublicatie van het eerste hoofdstuk uit Jeroen Olyslaegers’ roman Wildevrouw (2020 uitgeverij De Bezige Bij) in vroege versie, met een werk van Alexandra Crouwers.
Deze eenmalige uitgave verscheen 15 december 2019 ter gelegenheid van Alexandra Crouwers’ tentoonstelling The Three Motions of Loom in het Antwerp Art Pavilion.
Alexandra Crouwers vertrok van twee fragmenten uit ‘Wildevrouw’. De roman speelt zich af in het Antwerpen van de 16e eeuw. Crouwers dook in de 16e-eeuwse beeldcultuur en produceerde samen met het Textielmuseum in Tilburg drie monumentale geweven wandkleden (afmetingen: 1.60m:2.95m.).
Voor de editie Gij, Wildeman realiseerde de kunstenaar een vierde weefwerk uitgevoerd in dubbelzijdige weeftechniek (afmetingen: 34:34 cm.) dat hier langs beide zijden is afgebeeld.
De editie is gevat in een eikenhouten doos (afmetingen: 36:36:4 cm.) met glazen schuifdeksel. De tekst van Jeroen Olyslaegers is deels in zeefdruk aangebracht op het glas en het hout en vormt een hechte eenheid met het weefwerk.
De oplage bestaat uit 35 genummerde en gesigneerde exemplaren, waarvan er 25 voor de handel zijn bestemd.
Gust Gils (als Konservator van het Muzeum voor Kleine Kurioziteiten). Rapporten uit het Muzeum voor Kleine Kurioziteiten. Rapport 1.
1955 Antwerpen, eigen beheer, 4p. 22:14 cm. Vouwblad.
Afzonderlijke druk van het manifest van het Muzeum voor Kleine Kurioziteiten, ook verschenen in Gard Sivik nummer 4 (december 1955).
Droste-Rombouts (Monika Droste et Guy Rombouts). Inventaire.
1991 Bruxelles, La Galerie Camille von Scholz, Editions Camille von numérotés et signés, un des 6 original, découpé numéroté et signé.
Un livre blanco relié en forme du mot ‘Book’ en Azart (un alphabet développé par Monika Droste et Guy Rombouts). La page de la justification de tirage sur une feuille insérée.
25:18cm.
Marcel Broodthaers. Tinaia 9 Box.
1994 Köln, Tinaia 9, box with ‘Le poids d’une oeuvre d’art’ (monograph by Wilfried Dickhoff), ‘Carte du monde poétique’ (Poster), ‘…Modèle: Ceci n’est pas une pipe’ (facsimile), ‘Interviews with Freddy de Vree’ (cd), ‘Projets’ (Book Project), ‘Magie. Art et Politique’ (artistbook in reprint).
Complete in original box with red slipcase. 32,5:31 cm.